Om SFO Valnødden

SFO Valnødden er en SFO, hvor vi arbejder med åbne værksteder for alle børn på tværs af alder. Vi lægger vægt på udeliv, bevægelse og aktiviteter, hvor man bruger og udforsker naturens muligheder.

For at tilgodese det enkelte barn, har vi indrettet os, så der er en kernepædagog tilknyttet hver klasse i indskolingen. Denne kernepædagog har den tætte kontakt til både børn og forældre i den enkelte klasse.

Vi arbejder tæt sammen med lærerne i indskolingen om børnenes skolegang, vi deltager i forældremøder, forældrearrangementer og samtaler i indskolingen.

Derudover står vi for den understøttende undervisning i indskolingen.

Alle medarbejdere i SFO og klub er DGI certificeret og bliver hvert år re- certificeret.

SFO 2 Klubben er en SFO2, som er et fritidstilbud for alle børn i 4 - 6 klasse.

Vi holder til i kælderen på Gørlev skole. Vi har mulighed for at benytte de forskellige faciliteter, Gørlev skole indeholder.

Både SFO og Klubben arbejder med følgende mål:

• At børnene får oplevelser, store som små, som giver glæde og udvikling.
  • Vi giver børnene/ de unge medindflydelser på dagligdagen bl.a. via børneråddet sammen med sfo1.
  • Vi vil støtte børnene/ de unge i at påtage sig personligt ansvar for egne handlinger.
  • Vi vil støtte børnene/ de unge i at tage initiativ, være igangsættende og bruge fantasien.
  • Tilbuddene tilgodeser det enkelte barns behov for personlig udvikling i relationer til og med andre.
  • Børn og forældre oplever et trygt og aldersaktuelt fritidstilbud.
  • At børnene møder engagerede, sjove, glade og nærværende voksne. Vi har et børneråd, som er valgt af Valnøddens egne børn både i sfo og sfo 2.

​​​​​​​Børneråddets primære opgave er at have fingeren på pulsen og repræsentere børnenes stemme i samarbejde med personalet for at tilgodese børnenes ønsker, så vores hverdag kan blive så rar som muligt.

Vi har nogle faste traditioner på tværs af SFO og SFO, som vi holder fast i for eks. aktivitetsdage/fælles dage, julehygge, fastelavn, filmaftner, discofest, sommerfest, ”bag for en sag” osv.